Archive for September 11, 2009

Släpp ut din inre GaGa!

Posted in Uncategorized with tags , , , , , on September 11, 2009 by Sara Hammerzmith

Polyvore har precis släppt en tävling där man tillåts på en hemsida att mixa kläder av riktiga designers i en egen Gaga inspirerad outfit som man kan dela med sig av och även sedan kunna köpa.

Lady GaGa kommer förövrigt att välja En vinnare som vinner en signerad “The Fame” och en massa andra coola saker, och det vinnande bidraget blir visat på LadyGaGa.com!

Jag har tittat runt på Polyvore sidan, och så vitt jag ser så finns det bara en åldersgräns på 13 år, och inget annat, så vad väntar ni på? Throw yourself in the game ; )

gaga-polyvore300x250

// Sarah

Change Of Heart

Posted in Uncategorized on September 11, 2009 by Sara Hammerzmith

En av mina favoriter med Cyndi Lauper, men sen är ju jag så otroligt inlyssnad på den skivan jag har med henne att nästan alla låtarna är bra. Min lilla godnatt skiva nämligen, haha : )

Mina fredagar är lediga, men ändå av någon anledning gick jag upp redan klockan sex imorse. Kul. Not. Satte mig ner och skrev vidare lite på manuset till filmatiseringen jag ska göra på en bok, även om jag inte kom så långt. Hur vet regissörer vad de ska ta med egentligen? Nåväl – jag pratade med Bea på ridningen och vi kom väl till slutsatsen att jag helt enkelt skriver ner allt som jag tycker är bra så får vi bara ta bort och ändra sen.

Ridningen ja. Jag blev tilldelad Spot. Kul. Nej, inte precis. Speciellt eftersom vi skulle vara ute på fältet. Men Emma ville byta, så efter många om och men fick jag Kadesh. YAY! Efter Axa är ju Kadesh den häst som står mig närmast i hjärtat. Super. Frid och fröjd, träffade Bea som sagt och diskuterade filmen. Sen när jag går och hämtar Kadesh visar det sig att en tjej i storhästgruppen också ska ha Kadesh. Okej, det är inget nytt, han har en tendens att bli dubbelbokad. Så först sa min ridlärare Maria att jag skulle ta Thunder, Okej. Men då säger Lina, den andre ridläraren att hon ska ha Thunder i sin grupp, så Maria ber Elin ta Boo istället så jag kan ta Cobweb, så jag går till  Cobben, innan Jennifer säger att hon kan ta Boo, så jag får gå till Fleur. Med avvaktan om jag ska ha Fleur eller inte väntar jag, men jag ska ha Fleur. Helt okej. Vi red ut som sagt, och vi skulle bort till den där backen jag hatar så djupt. Jag hade Kadesh sist vi var där, och han hade HALKAT ner för den branta backen. Och vägen dit – leran där, är inte det roligaste att gå i heller, hästarna sjunker ner så djupt. Men Fleur klarade backen bättre än Kadesh, och jag och Olivia (som hade Castella) höll oss lite på avstånd eftersom våra hästar ÄLSKAR de andra hästarna. Inte. Men vi dog inte – som jag brukar säga.

Att sen några hästar (läs:  Lady Axa, Dandy och Boo) spratt iväg när vi galopperade på Vallen är en annan sak. Kom hem sen, gick ut med Elin lite grann, och nu sitter jag här.

Imorgon är planen så att jag ska till Cornelia och umgås med henne, planera Twinight och rida lite. Se hur det går. Jag och Cornelia är förövrigt fortfarande de enda anmälda till 40 centimeter.

NP: Number One – The Poodles
// Sarah

Revenge Is Sweeter

Posted in Uncategorized on September 11, 2009 by Sara Hammerzmith

En av de bättre låtarna på The Veronicas skiva “Hook Me Up”. Men Take me on The Floor är fortfarande min stora favorit.

Jag kan knappt tro det själv, men igår anmälde jag mig till en hopptävling. 40 centimeter visserligen, men hoho, det är högt nog. Okej, ska jag vara ärlig. Det är inte HÖJDEN på hindren som skrämmer mig, utan bara, även på lektionstid, att ha allas ögon på sig. Jag hoppar med Miranda, ja, men det är ju för att… hon hoppar.Hon hoppar inte stort som vissa hästar gör, hon stannar inte, hon springer inte jättefort, utan alldeles lagom. Men jag anmälde mig hursom på Axa, Miranda och Kadesh. Hoppas Hoppas på Axa.

Fick förövrigt ett par skivor igår, Aquas “Greatest Hits”, Twilight Soundtrack, The Veronicas “Hook Me Up” och H.E.A.T’s singel “Keep On Dreaming”. “KOD” har alltid varit min favoritlåt med H.E.A.T, och det är den definitivt fortfarande. The Veronicas skiva var bättre än jag hade förväntat mig faktiskt, jag trodde det skulle vara så att “Take me On The Floor” skulle vara bra, men resten skulle vara… inte lika bra för att uttrycka mig snällt. Men tvärtom – Take Me On The Floor har fått konkurrens! Framförallt av “Revenge Is Sweeter” och “Popular”. Aquas skiva var också underbar med de bättre låtarna de gjort, men framförallt ville jag ha skivan för “Back To The 80’s”. Vilka genin dem är. Twilight skivan var också kul, roligt att höra HELA låtarna bakom musiken i filmen. Nåja, jag tycker att vissa delar passar inte i filmen, men det är Summit som bestämmer så. Framförallt behöver vi skivan till vår Twinight.

Apropå vår Twinight, så har vi mer eller mindre fått en lokal nu. Så nu gör vi bara de sista förberedelserna, och snart kommer ni kunna anmäla er. Jag kan nu avslöja att åldergränsen BLIR 13, och att det BLIR ganska centralt i Karlstad.

Ikväll är det ridning, och jag har inga speciella förväntningar. Jag vill såklart ha Axa, men big chance. Inte precis. Men nu finns det ingen Dolly häst så jag behöver ju inte oroa mig för det. Okej – jag brukade ha Dolly ganska frivilligt. Men det spörs  väl vilken häst jag får.

Håller även på att skriva ner ett manuscript på Eclipse, tänkte jag skulle få klart nog mycket för att kunna ge en presentation till Bea, som ska spela Bella. Ups, nu säger jag för mycket igen ; )

Nej, nu ska jag pyssla vidare med manuscriptet och lite annat. Vi hörs!

NP: All I Have – The Veronicas
// Sarah