Worth your weight in Gold

Hanoi Rocks. En av de bättre låtarna på “Street Poetry”. Men, som jag har skrivit tidigare, så har dem ju lat av. Synd.

Ok – so from now on I decided I’ll be writing in Swedish until someones tells me not too.

Jag sitter på min praktikplats, har precis intervjuat Molotov Jive-Anton. Det kändes konstigt. Väldigt. Jaja, han var inte otrevlig i alla fall. Egentligen ska jag skriva in intervjun i datorn just nu. Men jag känner verkligen inte för det. Illa visserligen, men ja. Det gick verkligen sådär. Det gick bättre på The Poodles intervjun jag gjorde för ett och ett halvt år sen. Hur ska jag klara att jobba med detta egentligen?

Det var andra chansen i Lördags. VARKEN Lili&Susie eller Starpilots gick vidare. Helvete. Nu får hetingarna(bokstavligt) ta och vinna. Inte i helvete ska Caroline Af Ugglas till Eurovision. All respekt till henne, men den låten… på engelska?! Och om vi har den på svenska är vi körda. Nej, jag tror på Hettan!

Jag ska själv till finalen på lördag, så ni kan ju räkna med att få ett referat därifrån, och jag ser fram emot det. Inte att gå på Melodifestivalen, utan att åka till Stockholm igen.

Jag hade Bidde, Half Moon Black Biondi på dressyrtrimmen i Onsdags. Det gick bra. Han var jättefin, och skön att sitta på. Men han stack med mig i galoppen. När jag inte hade några stigbyglar.

I fredags hade jag Miranda. Hoppning. Det gick bra. Jag hoppade. Jag fick inte hoppa sisa gången, för det blev ett missförstånd med mig och ridläraren, men det är helt okej.

Jennie kom över också. Vi åt tacos och spelade The Sims 2. Det var tänkt att vi skulle titta på “Den Långa Flykten”, men vi somnade under “One Tree Hill”. Så det var ju inte så lyckat.

Jag och Andreas har även kommit på den geniala idén att tejpa fast mikrofonen på dammsugaren, så att nu har vi ett mickstativ. Så jag kan både sjunga och spela trummor nu. Äntligen. i 8 jävla år har jag väntat på att få spela trummor, visserligen vill jag ju spela på riktigt, men jag antar att Guitar Hero trummorna få räcka för nu. Suck.

Sitter och lyssnar på en gammal Wig Wam låt just nu, och får en massa minnen. En massa. På riktigt. Jag saknar dem, jag är redo att själv hyra dem för en konsert, men de är ju så snåla. Suck. Apråpå konserter, snart, ska jag äntligen på konsert. Det är jobbigt emellanåt ni vet, när man väntar på en ny konsert? Musiken är allt jag har, är jag inte på festival eller konsert lever jag inte. Det är bara där jag verkligen kan släppa allt. Jag ska se HammerFall, Sabaton, Bullet, Lordi och Fatal Smile (de två sistnämnda två gånger) om två veckor ungefär. Det ska bli skönt. Speciellt eftersom båda Lordi, HammerFall och Sabaton har GRYMMA skivor i bagaget (de senaste alltså; No Sarfice No Victory, Deadache., The Art Of War). Sen dröjer det ända till fukking JUNI, början på Juni gudskelov, då det är dags för Sweden Rock. Sen Peace&Love två veckor efter. Har jag tur åker vi på Metal-Allsvenskan i Maj och Rockweekend i Juli också. Och sen är det bara Rockstad:Falun som är kvar. Jag överväger, eftersom Falun är en av de städer som bringar mig stort lidande. Inte staden i sig, jag har en god vän där, men vissa människor där gör mig… deprimerad. På riktigt.

Nu måste jag dock sluta. Ska försöka se till att i alla fall få klart den engelska delen på min nya hemsida, skulle ha releasat den idag. Får se hur det blir med den saken.

NP: Too Fast For Love – Mötley Crüe

// Sara

2 Responses to “Worth your weight in Gold”

  1. japp jag håller med… det suger verkligen. as cool blogg btw! gjort den själv?

  2. Svar: Jag var glad över att missa det, när till och med Björn Kjellman gillar Caroline af Ugglas känns mf helt fel för mig att titta på.

Leave a Reply

